Kronik afSophie Hæstorp Andersen

Sophie Hæstorp Andersen (S) er overborgmesterkandidat i København.

Det er langtfra alle i København, der lever det fede, priviligerede storbyliv. Børn vokser op i fattigdom, unge er hjemløse, og psykisk syge kæmper for fodfæste. Vi skal blive bedre til at gøre byen til et bedre sted for alle – også de mest udsatte.

Sophie Hæstorp Andersen: Her er min vision for de svage i fremtidens København

Lyt til artiklen

En af de primære grunde til, at jeg blev aktiv i politik, var en brændende ambition om at skabe et samfund, som gør en forskel for de mest udsatte mennesker.

Jeg ville være med til at udvikle min egen by, København, og resten af vores samfund i en mere lige og i en mere social retfærdig retning. Jeg har, fra jeg blev valgt for Socialdemokratiet til Folketinget for første gang i 2001 og siden som regionrådsformand, arbejdet for at skabe et mere menneskeligt sundhedsvæsen og et velfærdssamfund, som er mere retfærdigt og er bedre til at skabe social lighed.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her