Tidligere leder: Jeg havde aldrig før prøvet at søge et job uden at få det, men denne gang hørte jeg ikke engang tilbage. Hvad foregik der? Svaret gik langsomt op for mig … jeg var fyldt 50 år
Lene E. Kronborg er karriererådgiver, forfatter og foredragsholder med mere end 25 års lederfaring fra flere store virksomheder. Hun grundlagde i 2020 virksomheden Noble Life med særlig fokus på vidensdeling og uddannelse af seniorer – senkarrieren.
Der er åbenlys aldersdiskrimination på arbejdsmarkedet, og det er et problem, der skal løses, for vi spilder en værdifuld ressource. Men seniorerne har også selv et ansvar, de ikke altid lever op til.
Tidligere leder: Jeg havde aldrig før prøvet at søge et job uden at få det, men denne gang hørte jeg ikke engang tilbage. Hvad foregik der? Svaret gik langsomt op for mig … jeg var fyldt 50 år
Lyt til artiklen
Henter...
Den politiske ambition er at fastholde seniorerne længere på arbejdsmarkedet. Utallige reformer er de sidste 20 år gennemført med det ene formål at sikre, at vi bliver.
Effekten er, at det er svært for os at få tilkendt førtidspension, efterlønnen er stort set udfaset, og pensionsalderen forventes at stige markant for at nå 72 år i 2050.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.