Kronik afJakob Jensen

Jakob Jensen er uddannet cand.scient.pol. på Aarhus Universitet og University of Washington og blev ansat som embedsmand i Socialministeriet i 2001. Siden har han været bl.a. ministersekretær, styrelsesdirektør og senest departementschef i Beskæftigelsesministeriet frem til marts 2020

Jeg respekterer til fulde Folketinget og pressens rolle som vagthund, men den forekommer mig p.t. at være en jagthund i blodrus, og jeg er bange for, at det vil gøre mere skade end gavn for forvaltningen af de gode løsninger for Danmark.

Tidligere topembedsmand: Stop klapjagten på embedsværket. Den er blevet en blodrus, der gør mere skade end gavn

Lyt til artiklen

Mit allerførste job nogensinde var på en minkfarm. Som stor knægt pakkede jeg redekasser i minkbure på min hjemegn i Vendsyssel. På minkfarmen var der en vagthund. Den kunne gøre gavn, hvis der kom ubudne gæster.

Mange år senere blev jeg embedsmand og siden hen departementschef i et ministerium. I dag tænker jeg nogle dage, at det er godt, at jeg ikke længere har det sidste erhverv, som jeg ellers var meget glad for.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her