Kronik afMarianne Stidsen

Marianne Stidsen er forfatter og lektor emeritus.

Vi må give Judith Butlers ’Gender Trouble’ og Sara Ahmeds ’The Cultural Politics of Emotion’ modspil. Et godt sted at starte er Albert Camus’ bog ’Oprøreren’ fra 1951.

Marianne Stidsen: Er den nye feminisme ligefrem en hadideologi? Ja, det vil jeg rent faktisk mene, den er

Lyt til artiklen

Der har været meget snak om, hvorvidt den radikalfeministiske kulturrevolution, som florerer på højtryk i de vestlige lande lige nu, er noget godt eller skidt. For nyligt proklamerede en ph.d. i kommunikation og medier her i avisen, at folk, der – som jeg selv – satte spørgsmålstegn ved herligheden i denne kulturrevolution, simpelthen var totalitære.

På trods af, at totalitarisme-begrebet mildt sagt var malplaceret i sammenhængen. Og på trods af, at jeg selv netop havde publiceret en kronik i Berlingske under overskriften ’Universiteterne har et problem – men det skal løses ad demokratisk vej’, hvor jeg tog afstand fra enhver form for censur.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her