Kronik afJesper Hasager Jensen

rektor Faaborg Gymnasium

Det var en aha-oplevelse af de store at rykke fra København til Fyn. Pludselig kunne jeg se uligheder og se, hvordan udviklingen dér går i den forkerte retning, og misundelsen og jalousien koger.

Rektor: Det var først, da jeg flyttede fra København, at jeg fattede Inger Støjbergs appel. Danmark er ved at brække midtover

Lyt til artiklen

Da jeg i 1989 gik i tredje klasse på Østerhøjskolen i Ballerup, blev hele skolen en dag samlet i idrætshallen, hvor skoledirektøren sammen med medarbejdere fra kommunen forklarede, hvordan hele området omkring vores skole de næste mange år skulle omdannes fra mark og skov, hvor vi normalt gik på opdagelse og byggede huler, til store boligområder med villaer, lejligheder, butikker, restauranter og veje.

Årsagen til, at alle skolens elever skulle informeres, var, at vi strengt skulle have besked på ikke at flytte på opmålinger, kravle ind i maskiner eller på anden måde lave uorden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her