Kronik afJens Peter Gøtze

Jens Peter Gøtze er professor i kardiovaskulær endokrinologi.

Refleksioner over lyst og pligt, og hvorfor det giver så utrolig god mening at lave noget, som ikke er arbejde, ikke skal bruges til noget, eller som man ikke skal tjene penge på.

»Uden at øve sig på noget nærmer vi os talentløsheden, og fra talentløshed er der ikke langt til dumhed«

Lyt til artiklen

Så er vi der igen. Jeg sidder et par meter fra mit store flygel og skal øve. Jeg vil gerne og har glædet mig til det hele dagen. Og så sker det, som så ofte sker i denne situation. Afstanden til flygelet bliver ligesom bare større og større. Trætheden melder sig over, at jeg har planlagt en masse materiale, som jeg partout skal øve.

Bare at huske hele materialet udenad synes som en formidabel opgave. Og med alt det materiale foran en stiger følelsen af, man alligevel ikke lærer noget som helst. Medmindre man selvfølgelig øver sig endnu mere og i endnu længere tid; ja, det må være svaret på den håbløshed.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her