Rasmus Ott er tidligere vinder af MGP. Han arbejder i dag som kulturkonsulent.
Som vinder af MGP blev jeg transformeret til en slags ikon, fastfrosset i tid og sted, og det gjorde, at jeg senere i mit ungdomsliv skulle forholde mig til en spaltning mellem min fysiske tilstedeværelse i verden og min ikoniske tilstedeværelse i verden, som ’Razz med bandanaen’.
Rasmus Ott i Kroniken: »Min egen indflydelse på min identitet blev flået ud af mine hænder, før jeg var fyldt 14 år«
Lyt til artiklen
Henter...
DR’s nye dokumentar ’MGP: Børnefesten, der gik amok’ havde premiere 27. november på DRTV. Gennem fire afsnit møder seeren udvalgte deltagere fra MGP’s tidlige år (herunder undertegnede) og hører om deres oplevelser med MGP – både de gode og de mindre gode.
I programmet optræder desuden forskellige fagpersoner og branchefolk, som kommer med deres egne refleksioner og analyser omkring formatet i dets spæde stadie. I fjerde og sidste afsnit bliver der perspektiveret til i dag, hvor MGP i sin nuværende form bliver præsenteret som ikkekommercielt, i børnehøjde og på ’børnenes præmisser’, som en slags produkt af alle de erfaringer, DR har gjort sig fra de første sæsoner.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.