Kronik afNiels Riise Pedersen

Cand.mag. i indianske sprog og kulturer og HR-konsulent i Københavns Kommune

En fabelagtig kulinarisk crowdfunding-oplevelse gav mig livsmodet tilbage og fik mig til at se frem til tiden som pensionist. Jeg blev forvandlet fra en udbrændt mand med udsigt til en tredje alder uden overskud til en optimistisk sjæl, som verden kalder på.

Jeg blev forvandlet fra en udbrændt mand med udsigt til en tredje alder uden overskud til en optimistisk sjæl

Lyt til artiklen

Om et år er jeg 67 og rammer dermed min officielle folkepensionsalder. Den snærende viden om, at alderdommen langsomt men ubønhørligt æder sig ind på mig, dræner min energi. En generel uoplagthed og selvcentreret optagethed af ømme led og muskler, træthedsfølelse og svigtende nysgerrighed på livet har mast sig i forgrunden krydret med frygt for krig, klimakatastrofe og klodens undergang.

Mismodet kulminerede i julen, hvor jeg havde ekstra tid til at hensynke i grublerier og bekymringer; hvad mere har livet at give mig, og har jeg i øvrigt noget som helst at give tilbage? Er der overhovedet nogen, som ser mig eller har brug for mig i denne verden – på jobbet og i privaten?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her