Kronik afArent Vihøj-Kvist

bartender og studerende

LGBTQ-stederne bliver mere og mere overrendt af heteroseksuelle. De er som udgangspunkt velkomne, men det er et problem, når vi nærmest bliver presset ud af vores egne safe spaces.

Vred LGBTQ-mand: Hr. og Fr. Leverpostej bør overveje at holde sig fra homobarer

Lyt til artiklen

Mit liv er smurt ind i LGBTQ. Jeg er selv bøsse, store dele af min omgangskreds er homoseksuelle eller transpersoner, jeg laver drag og har studiejob som bartender på en LGBTQ-bar. Kort sagt: Jeg kender LGBTQ-miljøet og dem, der færdes i det, fordi jeg både selv er med til at facilitere det, skabe det og være i det.

Og rundtomkring i LGBTQ-miljøerne både herhjemme og internationalt hører jeg ofte gentaget, at der efterhånden kommer så mange ikke-LGBTQ-personer på vores barer, væresteder og til vores arrangementer, at det efterhånden føles, som om vi ikke længere kan have vores miljø for os selv og bliver overrendt af ikke-LGBTQ’ere, der bare kommer for at have det sjovt uden hensyntagen til LGBTQ-miljøets normer eller for at forsøge at blive lagt an på af en af samme køn, bare fordi det er eksotisk.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her