Henrik Christoffersen er tidligere forskningschef i VIVE og i CEPOS og tidligere ekstern lektor på Økonomisk Institut på KU.
Jeg har forsket i og skrevet om sundhedsreformerne. Men et hospitalsbesøg, 12 år efter jeg sidst var i behandling, satte alligevel tankerne i gang. Meget er blevet meget bedre – men der er stadig udfordringer.
Tidligere forskningschef:Den stakkels unge læge var straks klar over, at hun havde åbnet for en afgrund
Lyt til artiklen
Henter...
Det har gennem et arbejdsliv været mit kald at studere velfærdsstaten og dens institutioner og ledelse. Sjældne gange er jeg løbet ind i særlig gode muligheder for at gøre lærerige observationer i virkeligheden. Så er det om at slå til. Også selv om omstændighederne måske kan være lidt uortodokse.
Senest er jeg løbet ind i en favorabel mulighed derved, at jeg aldeles uplanlagt har måttet gøre ophold på en afdeling på et af hovedstadsområdets nye supersygehuse. Nu forholder det sig desuden sådan, at det samme skete for mig for omkring 12 år siden.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.