Kronik afditte haue

Journalist

Idealet om ’den rigtige fødsel’ fylder stadig i vores samfund og på fødegangen. Men hvis der findes en rigtig, findes der også en forkert. Og derfor følte jeg et stort nederlag i den første sårbare tid som nybagt mor.

Jeg bad om epidural, fordi jeg var helt udmattet af voldsomme veer, men blev anbefalet »i første omgang at prøve lattergas«. Det hjalp ingenting

Lyt til artiklen

Uret skriver 05.11. Min kæreste snorker tungt på den briks, der står ved siden af min seng. Vi har begge været vågne i over et døgn nu. Men jeg kan ikke finde ro. Og ovenpå mit galoperende hjerte banker et lille nyt.

Det er kun tre timer siden, hans store øjne for første gang blinkede sig åbne mod det skarpe lys over operationsbordet. Men som han ligger her på mit bryst og stirrer tilbage med mørke øjne her i vinternatten, føles det, som om jeg har kendt ham altid. Og elsket ham lige så længe. Jeg stryger ham over det mørke og stadig blodige hår.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her