Kronik afNidal Abu Arif

Konsulent

Hvorfor er jeg dømt til at leve med dårlig samvittighed og følelsen af at være magtesløs, bare fordi jeg blev født i Gaza som barn af to palæstinensiske flygtninge?

Israels besættelse har knust min familie og holder to millioner indespærret uden grund. Hvornår vågner omverdenen dog op?

Lyt til artiklen

At rejse er at lide. Sådan ville det sikkert have lydt, hvis H.C. Andersen havde prøvet at rejse ind og ud af Gaza. I starten af maj stod jeg i et ubeskriveligt dilemma: Skulle jeg rejse eller ikke rejse til Gaza for at se min døende mor. Jeg bestemte mig for at rejse, men det var for sent. Min mor åndede ud, før mit fly lettede.

En rejse til Gaza handler desværre ikke kun om at købe en flybillet. Der er et helvede af meget logistik, tilladelser og stor grad af uvished om, hvornår det kan lykkes at krydse grænsen til den lille stribe langs Middelhavet på størrelse med Langeland, og ikke mindst hvornår man får lov til at forlade verdens største friluftsfængsel.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her