Kronik afIda Filippa Bjerre

Ida Filippa Bjerre er cand. mag. i Audiologopædi og yogalærer.

Kære boomers, vi er et produkt af jer, ligesom I er et produkt af jeres forældre, de er et produkt af deres forældre osv. Når I kritiserer os, kritiserer I jer selv.

Cand. mag: Jeg er pissetræt af den her ’suck it up-kultur’, som lader til at være en grundsten i vores samfund

Lyt til artiklen

For nylig lærte jeg, at termen snefnug anvendes af boomers (læs: forældre til millennials) til at beskrive nutidens ungdom. Kvinden, som fortalte mig det, må være født lige omkring generationsskiftet, for hun var fornærmet over at blive kaldt en boomer.

Vi mødte hinanden på et kreativt skrivekursus. Jeg bad hende uddybe dette begreb snefnug. Som så ofte var jeg bagud i forhold til alle andre. Overrasket og måske en smule utilpas over at skulle forklare begrebet til én af dem, det retter sig imod, fortalte hun, at det er sådan de ældre generationer ser os, ungdommen. Det er uklart for mig, om generation Z inkluderes her.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her