Kronik afJacob Skyggebjerg

Jacob Skyggebjerg er forfatter.

Jeg evner ikke denne selvfølgelighed, hvormed så mange indtager deres plads i denne verden; denne magelighed; denne ro.

Jacob Skyggebjerg: »Der, hvor jeg kommer fra, er alting i udgangspunktet umuligt«

Lyt til artiklen

For nogle år siden vågnede jeg op til en besked fra min grandfætter på min telefonsvarer: »Du skal aldrig tro, du er noget! Lige så stor, som du tror, du er – lige så hurtigt kan du blive pillet ned igen! Du er ikke en skid! Du er en luder ude fra Daka af!«

Henvendelsen var angiveligt foranlediget af, at han var faldet over den første film, jeg medvirkede i, ’Danmark’, da den blev vist på DR. I hvert fald dukkede der i den byge af trusler og tilsvininger, der det næste halvandet års tid jævnligt blev indtalt, noget op om en »lortefilm«, som han »ikke engang gad at se færdig«, før han »brækkede sig inde i sin mund!«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her