Louise Kwang er BA.ling.merc og adopteret fra Korea.
Jeg forstår ikke den vestlige verdens behov for at se sig selv som værende bedre egnede til at være forældre til børn født på den anden side af kloden med en helt anden kultur. Jeg er af den overbevisning, at jeg ville have haft et fint liv i en fattig familie i Korea, for jeg ville have været sammen med min familie, og jeg ville have været en del af majoriteten i det land, hvorfra min dna stammer.
Dansk adoptivdatter:»Jeg ville have haft et fint liv i en fattig familie i Korea, for jeg ville have været sammen med min familie«
Lyt til artiklen
Henter...
Prøv at lukke øjnene et øjeblik, nej vent. Så kan du jo ikke læse videre. Prøv i stedet blot at forestille dig, at du som helt lille var blevet sat på et fly. Efter mange timer landede du i et afrikansk land uden din familie. I dette afrikanske land – vi kan kalde det Kenya – blev du mødt af to meget mørke mennesker, som på et for dig helt fremmed sprog fortalte, at nu var de din mor og far.
De krammede dig, kyssede dig måske på panden. Måske græd de også. De sagde, at de havde ventet på lige præcis dig i flere år. Du forstod ikke, hvad der skete. Måske var du kun få måneder og havde derfor ikke noget sprog. Måske var du tre år og dybt ulykkelig, fordi du savnede børnehaven og din danske mor og far.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.