Muhammed-tegningerne og ikke mindst genudgivelsen af dem i forbindelse med Flemming Roses 5-års jubilæumsudgave har helt sikkert kostet "kassen" i form af omkostninger til sikkerhed. Jeg har stor sympati med, at ledelsen sikrer medarbejderne. Det havde imidlertid efter min opfattelse været klogere, hvis man havde undladt at udgive den seneste provokation, nemlig bogen Tavshedens Tyranni. Vi læsere / abonnenter oplever, at produktet Politiken bliver dyrere. Prisen for avisen er steget. Vi får kun meget lidt refunderet, hvis vi afmelder avisen pga. ferie ol.. Og nu varsles der, at det skal koste i et eller andet omfang at læse Politikens netavis. Mit spørgsmål er, hvor meget har Muhammed-tegningerne kostet i form af udgifter til sikkerhed? Er det helt forkert at påstå, at Flemming Roses provokationer i sidste ende skal betales af blandt andre Politikens læsere?
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Kong Carl Gustaf: »Jeg tror ikke, at hun magtede det, der skete«
-
Ny måling: Danskernes tillid til ét europæisk land er femdoblet
-
Han nægter at lade sig betjene på engelsk, når han går på restaurant i Danmark
-
Wegovy, jeg slår op
-
Derfor lukker festival: »Det er sværere i København, end vi havde forventet«
-
»Jeg skulle ikke have brugt det her billede«: Vanopslagh fortryder brug af nazifoto
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Klumme
Debatindlæg af Jacob Birkler