Læsernes Redaktør skriver i POL søndag den 18/11 under overskriften "Rrapport fra paradis", at redaktionerne ikke tager hensyn til deres annoncører, når de har en god historie. Det er muligvis sandt, Men de fleste avisers debatredaktioner frasorterer bevidst læserbreve, der er kritiske i forhold til store, vigtige annoncører. Heldigvis begår også de fejl, og i blandt smutter der et kritisk læserbrev igennem. 2 eksempler: 1) Jeg skrev som den eneste, at det var stærkt kritiksabelt, at Super Best i en reklamefilm på TV med Mie Lyhne i hovedrollen, udstillede egne kunder som tyve. Selv i en humoristisk udgave var det usmageligt, da Super Best have snydt og svindlet med ompakning af gamle fødevarer. En avis med et lille oplæg - og uden Super Best's annoncer, bragte mit læserbrev. Jeg spredte mit læserbrev til 7 - 8 aviser og endelig dukkede det op i BT ( måske ved en fejltagelse). Reaktionen blev i løbet af kort tid, at reklamefilmen med "kunder som tyve" blev taget af. Min og også BT's fortjeneste - ikke Politikens, Berlingskes, Ekstra Bladets osv. fortjeneste! 2) Jeg skrev - også som den eneste - at Landbrug og Fødevarer hellere skulle bruge 100 mio. kr. på mindre forurening og renere fødevarer end på den kæmpe store imagekampagne. Jeg tror, at mit læserbrev fandt vej til debatspalterne i én avis! Uden at ledelsen sidder på nakken af redaktionerne ved de udmærket godt, hvad der bør bringes, og hvad der ikke må bringes.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Kong Carl Gustaf: »Jeg tror ikke, at hun magtede det, der skete«
-
Ny måling: Danskernes tillid til ét europæisk land er femdoblet
-
Han nægter at lade sig betjene på engelsk, når han går på restaurant i Danmark
-
Wegovy, jeg slår op
-
Derfor lukker festival: »Det er sværere i København, end vi havde forventet«
-
»Jeg skulle ikke have brugt det her billede«: Vanopslagh fortryder brug af nazifoto
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Klumme
Debatindlæg af Jacob Birkler