Kapitalisme, hykleri, og alt det andet igennem ét sæt øjne

Lyt til artiklen

Jeg er idealist, og jeg er ung og jeg brænder for det jeg tror på. Derfor skriver jeg nu dette åbne ?brev?; en strøm af mine tanker som jeg håber folk vil tage til eftertanke. Jeg beder jer distancerer jer fra jer selv, og prøve at læse med neutrale øjne, og se hvad jeg beskriver som en tekst du kan tage stilling til. Hvad du end måtte ende op med af forståelse for denne tekst, er din egen sag. Del din forståelse hvis du lyster, eller hold den privat og ubrugelig i din skraldespand. Jeg er glad hvis bare du læser det færdigt, og danner din egen mening. Min opfattelse af verdenen kan være helt anderledes end din, og derfor forventer jeg hverken forståelse eller accept af sandheden bag mine ord. Men gør mig en håndsrækning og anderkend at jeg har retten til at se min verden som den er i mit perspektiv. Vi er alle anderledes, men jeg tror inderst inde, at vi alle kan identificere os med hinanden, måske beskriver vi den samme historie med hver vores ord, men essensen er måske den samme, når alt kommer til alt. Nu til mit første punkt.

Kapitalen

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her