Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Bagland kan gøre gavn

Læserbreve
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Vi har en brug for et bagland.  Et bagland som har fokus på unge med selvskadende problemer. Vi har et bagland med fokus på tidligere og nuværende anbragte børn og unge. Men er det nok?  Min mening er "nej".  Unge drenge og piger, sågar voksne har diagnoser som anoreksi, bulimi, cutting og andre former for at gøre skade på sig selv. Det er problemer som offerede forsøger at skjule og ikke altid vil have hjælp til.  Vi har brug for trygge rammer der kan motivere de børn, unge og voksne som skal ind i en benhandling.    I Odense har vi Center for selvmordsforskning, det er ikke det at det ikke er godt. Men det er ikke for mig set ude fra, særligt forebyggende og for mig set, ikke en kontakt til de svage og udsatte.  Det er møder og foredrag, men er det ikke hvad vi lige nu har brug for.
Vi har brug for tale grupper. Åben bog?  Forebyggende, vedligeholdelse og forstærkende hjælp.   I Danmark har vi også AA møder. Anonyme alkoholikere, men vi har brug for rådgivning af selvskadende og selvmordstanke-ramte.    Hvad er din mening? Kan man gøre noget? Kan jeg, en 17 årig gymnasie elev gøre noget? Skal jeg gøre noget?   Jeg kan råbe op og det er det jeg gør!

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

Podcasts

Forsiden