0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Leder: Vi vil have pædagoger, der læser højt for vores børn, ikke pædagoger, der udfylder skemaer

Pædagogen skal udvikle, ikke udfylde skemaer.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Ivan Riordan Boll
Foto: Ivan Riordan Boll

Børneforskere har længe advaret om konsekvenserne. Og nu siger de ansatte i landets vuggestuer og børnehaver i en undersøgelse fra fagforbundet FOA, at de bruger mere tid på at skrive om børnenes trivsel og udvikling i dag end for tre år siden.

Leder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Leder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Stort set alle små børn er på en mandag som i dag i vuggestue eller børnehave i Danmark. Sådan er det ikke i andre lande, og sådan var det ikke for få årtier siden.

Modellen bygger på en usynlig social kontrakt mellem forældre og samfundet: Mor og far lægger mange timer på jobbet – til gengæld ved de, at Noah og Sofia får rigelig med pædagogtid, varme og omsorg på Troldestuen.

pmj

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage