0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Gem kritikken af Eldrup-kommissionen til en anden dag. Det vigtige er nu at vedtage dens anbefalinger

Grønnere bilafgifter er ikke nok. Men en god start.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling
Leder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Leder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er let at være kritisk over for det forslag om omlæggelse af bilafgifterne, som kommissionen med den tidligere Dong-direktør Anders Eldrup i spidsen præsenterede mandag.

Som Klimarådet, Ingeniørforeningen og politikere fra regeringens støttepartier har påpeget, er det langtfra nok, til at Danmark kan reducere sit CO2-udslip med 70 procent i 2030. Men at det er tilfældet, er ikke Eldrups og kommissionens skyld, men Folketingets.

Med et mandat, hvor omlægningen ikke må koste statskassen penge i form af tabte afgifter, ikke må føre til mindre vækst og ikke skabe mere ulighed, var det nærmest cirklens kvadratur, som Eldrup og Co. blev bedt om at løse.

mr

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce