0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Har de meget hurtige elektriske Mate-cykler og det enorme antal knallerter med Wolt-bude på alle tider af døgnet virkelig deres plads på en almindelig cykelsti?

Vejnettet må gøres langt sikrere for cyklisterne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling
Leder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Leder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

For små 30 år siden blev komikeren Jakob Haugaard til sin egen overraskelse valgt til Folketinget bl.a. på at love mere medvind på cykelstierne. Det kunne mange cyklister nok stadig bruge her i et blæsende coronaefterår, men endnu vigtigere er det, at cyklisterne kommer sikkert frem. Og på den front er der langtfra medvind. Tværtimod.

Ifølge nye tal fra Rådet for Sikker Trafik var antallet af dræbte og alvorligt tilskadekomne cyklister i 2019 13 procent højere end 8 år før – og tager man højde for, at der på deprimerende vis i den periode er kommet lidt færre cyklister på vejene, er det reelt blevet 18 procent farligere at være cyklist i Danmark.

mr

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar