Thatcher-syndromet er en bombe under folkeskolereformen

Reform. Få nu lærerne med bag den nye folkeskolereform, lyder opfordringen fra Jan Andreasen.
Reform. Få nu lærerne med bag den nye folkeskolereform, lyder opfordringen fra Jan Andreasen.
Lyt til artiklen

»Det er helt i orden at de er uenige med mig, men jeg kan ikke forstå, at de bruger sådan en hård og grov tone. Det er jo trods alt skolelærere. Jeg har ikke oplevet debatten så heftig før«. Undervisningsminister Christine Antorini (S) var bestemt ikke begejstret for tonen under lærerkonflikten i foråret.

Men det burde hun måske have været forberedt på. Man hænger da ikke først lærerne til tørre i store kampagner som dovne, sådan som KL gjorde. For derefter at gennemføre et overenskomstindgreb. Hvorefter man så regner med, at man bare kan lade som ingenting, og forresten oven i hatten gennemføre efterkrigstidens største folkeskolereform.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her