Eurovision er det mest progressive kulturfænomen, Europa har at byde på

Musikkonkurrence. Conchita Wursts sejr i verdens største musikkonkurrence var et afgørende signal i kampen for anerkendelse og accept af forskellige seksualiteter.
Musikkonkurrence. Conchita Wursts sejr i verdens største musikkonkurrence var et afgørende signal i kampen for anerkendelse og accept af forskellige seksualiteter.
Lyt til artiklen

I aften ruller den årlige Eurovision Song Contest for 61. gang hen over Europas tv-skærme, og jeg skal blankt indrømme, at jeg kommer til at sidde klistret til skærmen.

Jeg elsker showet for alt den pomp og pragt, der som bekendt hører sig til. Men udover glitter og glamour ligger der også andet bag den kærlighed, jeg de sidste par år har opbygget over for showet. Faktisk vil jeg vove at påstå, at Eurovision den dag i dag har udviklet sig til et af de mest progressive kulturfænomener i måske hele verden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her