0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tåbeligt at DR vil have 'lækre lesbiske' på skærmen

Kære DR, vis nu, at lesbiske kan være seje, ukomplicerede, værdige forbilleder.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Lækkermås. DR har lagt en dummy fra deres program ud på Facebook. Blandt andre fortæller modellen Ida Pernilla Daugaard om, hvad det fantastiske ved en blød kvindekrop er - imens der krydsklippes til hendes perfekte, nøgne figur, der strækker sig træt og kælent under en dyne. (skærmdump fra Facebook.com/lesbiskseriedr)

Milla Mølgaard
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Milla Mølgaard
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Lesbiske er en sjældenhed i det danske mediebillede.

En race, der undtagelsesvis bliver hevet frem, når der mangler en spraglet, strippersexet, deprimeret eller bare almindeligt kikset biperson til at spice en serie, en film eller et realityshow lidt op. Og som regel altid med større fokus på deres seksualitet end deres personlighed.

Det vil DR lave om på. De dameglade kvindfolk skal nu ud af deres hengemte skabe og ind på fladskærmene i bedste sendetid.

Med den nye reportageserie ’Girls! Girls! Girls!’ har public service-apparatet nemlig sat sig for at vise, at helt almindelige kvinder, der elsker andre kvinder, kan være ret så interessante til trods for det faktum, at de ikke er tiltrukket af mænd.

Så langt, så godt. Nej, faktisk RIGTIG godt, tænkte jeg, da jeg hørte om konceptet første gang. For som en del af den kvindeelskende minoritet, programmet skal omhandle, synes jeg selvsagt, at ideen om at synliggøre flere nuancer af lesbiske kvinders liv er fremragende.

Det var, inden jeg så, hvad det er for typer, DR søger:

»Vi mangler p.t. sexede og sjove damer, der går op i deres feminine udseende«, lyder starten på DR’s opfordring, der i disse dage florerer lystigt på Facebook for at tiltrække kvinder mellem 18 og 35 år til programserien.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere