0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Milla Mølgaard: Vi har købt de dyre mursten i Brønshøj, men er det snarere lykken at flytte til et billigere liv på landet?

Vores venner har fået et helt andet liv uden for byen. Er vi egentlig ikke bare for dumme, at vi har sat os i hus til halsen i de år, hvor vi har allermest brug for tid og frihed?

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Morten Langkilde/Morten Langkilde
Foto: Morten Langkilde/Morten Langkilde

Foto: Morten Langkilde

Milla Mølgaard
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Milla Mølgaard
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Det er så pænt ved Nors Sø, at man får lyst til at tage en selfie, mens de to andre laver snobrød«.

Den her opdatering ramte mit Instagram-feed en solskinssøndag i maj. På billedet oven over ordene står min veninde Ane med skarp sol i øjnene og et smil så bredt, at det er umuligt ikke at fornemme hendes lykke helt ind i kroppen. Ane er gift med Rikke, min gamle veninde fra dengang, hver fredag var en fest, og den ene øl tog den næste, imens vi dansede rundt i Aarhus, som om i morgen ikke eksisterede.

Hvis der er nogen i min omgangskreds med hipster-factor, er det de to damer. Hjemmevant har de hængt ud i det venstreorienterede københavnermiljø i et årti, imens vi andre har følt os lidt småborgerlige ved tanken om deres tilværelse i diverse kollektiver og feministiske fællesskaber. Så indrømmet: Det kom som et chok for os, da de i foråret meddelte, at de havde solgt deres lejlighed i byen og bestilt en flyttecontainer, der skulle transportere alle deres ejendele til det nordlige Jylland, nærmere bestemt Klitmøller, hvor de havde bestemt sig for at begynde en helt ny tilværelse sammen med deres to små børn.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce