Jønke er en morder, der trænger til at blive modsagt

Tegning: Per Marquard Otzen
Tegning: Per Marquard Otzen
Lyt til artiklen

Det faldt en del af mine politiske modstandere for brystet, at jeg under Folkemødet på Bornholm valgte at deltage i en debat med HA-overhovedet Jønke, der er dømt for mord. Jeg kan kun tage kritikken som det rene hykleri. Hvis der er et parti i Folketinget, som gennem hele dets levetid har haft en klar og uforsonlig holdning til rockergrupper og indvandrerbander, så er det Dansk Folkeparti. Hvis det havde stået til os, ville vi i dag have langt skrappere love på bandeområdet.

Jønke er en morder, der trænger til at blive modsagt, når han gang på gang optræder i medierne og bliver behandlet som enhver anden kendis. Derfor valgte jeg at tage debatten. Og hvis nogen i øvrigt ser Jønke som et forbillede, må de overveje, om også Peter Lundin er et forbillede. Jønke og andre nuværende og tidligere organiserede kriminelle har det til fælles, at de vælger kriminelle veje og drab for at fremme egne interesser; det er frastødende.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her