De får os aldrig ned med nakken

Sorg. Bruxelles indbyggere lagde blomster til minde om de mange omkomne og sårede efter tirsdagens to terrorangreb i den belgiske storby.Foto. Geert Vanden Wijngaert/AP
Sorg. Bruxelles indbyggere lagde blomster til minde om de mange omkomne og sårede efter tirsdagens to terrorangreb i den belgiske storby.Foto. Geert Vanden Wijngaert/AP
Lyt til artiklen

Da jeg i morges satte mig ind i flyet mod Bruxelles var det en tirsdag morgen, som så mange andre. Jeg glædede mig til at mødes med gode kolleger fra det Europæiske Grønne Parti. Vi holdt på landingsbanen, ventede på grønt lys til at lette, da kaptajnen meddelte, at Bruxelles lufthavn ville blive lukket de næste mange timer. Flyet måtte køre tilbage.

Jeg søgte på telefonen, og så de forfærdelige eksplosioner i lufthavnen. Endnu et terrorangreb havde ramt Europa. Det er er netop terrorens forfærdelige væsen. Det ene øjeblik er verden nogenlunde i vatter. Det næste øjeblik er alt forandret, og sorgen, vreden og angsten tager over.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her