Nogle gange går drømme i opfyldelse, hvis man bliver ved med at tro på miraklet. I enkelte tilfælde kan det tage det meste af livet, men hvad gør det, hvis man finder den røde tråd til sidst?

Sådan bliver man medlem af Shu-bi-dua med 50 års forsinkelse

Shu-bi-dua 2.0 består af: Michael Hardinger (guitar),  Kim Daugaard (bas), Jørgen Thorup (forsanger),  B-Joe Johansen (leadguitar),  Flemming Olsen (trommer) og sidst, men ikke mindst Rasmus Schwenger på keys (anden fra venstre).  Foto: Kaika Music
Shu-bi-dua 2.0 består af: Michael Hardinger (guitar),  Kim Daugaard (bas), Jørgen Thorup (forsanger),  B-Joe Johansen (leadguitar),  Flemming Olsen (trommer) og sidst, men ikke mindst Rasmus Schwenger på keys (anden fra venstre).  Foto: Kaika Music
Lyt til artiklen

Blandt mine pinligste barndomsminder er at gå i spidsen for skolens Luciaoptog. Det må have været sidst i 1970’erne, at vores korleder udstyrede os med sjove, spidse hatte, lange, hvide kapper og levende lys mellem hænderne. Heldigvis var jeg ikke alene om opgaven, for ved min side gik Rasmus og umiddelbart bag os mezzosopranen Helene, der blev en berømt operasanger.

Efterhånden ligger oplevelsen fem årtier tilbage i tiden, men jeg kom til at tænke på den, da jeg for nylig fik besøg af Kradserklubben. Jeg har genoptaget forbindelsen med tre andre klassekammerater (og brummere længere tilbage i Luciakoret), der fulgtes hjem fra skole med S-toget. Hver dag steg vi af på Københavns Hovedbanegård for at indtage en fattigmandshotdog til 50 øre. Længere rakte lommepengene ikke.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her