0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Peter Wivel: Begrebet ’negativ social arv’ diskriminerer dem, vi skal forsvare

Forskere bekræfter, at vores skoler stadig reproducerer ulighed.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer/Politiken-Tegning
Foto: Mette Dreyer/Politiken-Tegning
Signatur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Signatur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Demokratiets bærende idé er at give politisk og social retfærdighed en handlekraftig form.

Et demokrati tager borgernes værdier alvorligt. Det er ikke et flertalsdiktatur. Vil man leve i en retsstat, er der intet alternativ til demokratiet.

Rockwool Fondens Forskningsenhed har netop påvist, at sproglige færdigheder, vi bibringes før skolealderen og i selve skoleforløbet, stadig fastlåser mange børn i en udvikling med en stærk social slagside, der kan mærke dem for resten af deres liv.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

GÆLDER KUN I DAG: Få fuld digital adgang resten af året for kun 136 kr.

Køb nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts