0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Jes Stein Pedersen: 1. maj bliver uden røde faner i Fælledparken, men set i lyset af, hvad vi netop nu vinder, er det helt fint

Nedlukningens mærkelige pause har ført til nye forståelser af samfund og politik. Hvad bliver f.eks. ’den nødvendige politik’ fremover?

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mads Nissen
Foto: Mads Nissen

Mette Frederiksen, formand for Socialdemokratiet, holdt 1. maj-tale i Fælledparken i København i 2019. Arkivfoto: Mads Nissen 

Signatur

I dag er der ingen røde faner i Fælledparken eller nogen andre steder i Danmark. Også arbejdernes internationale kampdag har coronavirussen fået ned med nakken.

Jeg plejer ellers at lægge vejen forbi, selv om det efterhånden er blevet en ensom affære. Sidste år mødte jeg ingen, jeg kendte, selv om jeg spejdede ivrigt. Selv i 3F-teltet, hvor der plejer at være gang i den, var der mere stille end sædvanligt, og køen foran boden, der solgte thai-takeaway, var for lang til, at jeg stillede mig op. Foran Socialdemokratiets scene var der de sædvanlige buhråb fra venstrefløjen og den sædvanlige hyldest fra DSU’erne.

Men sådan er det. Vi kan stadig ikke mødes på samme måde, som vi plejede, fanerne må vente med at smælde, og de politiske diskussioner, vi har, må også foregå på anden vis end normalt.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts