Der er gode grunde til, at inkompetente ledere elsker at lade selvhjælpscoachen hælde jubeloptimistiske floskler ud over deres medarbejdere.

Derfor bliver den inkompetente selvhjælpscoach aldrig arbejdsløs

Arkivtegning Claus Nørregaard
Arkivtegning Claus Nørregaard
Lyt til artiklen

Simon Kvamm er færdig som guru. Sidste afsnit af tv-serien om den selvfede og tragiske selvudviklingscoach, der vender hjem til barndomsbyen, Silkeborg, for at give den et skud selvtillid, er løbet over skærmen.

Og et lille håb spirer i mig: Når nu selvudviklingscoachen er blevet så grundigt til grin på landsdækkende tv, må det være næsten umuligt for arbejdsgiverne at bestille endnu et forløb med den slags uendelig ligegyldige typer, der skal give medarbejderne syv gode vaner og agilitet, der kan matche fremtiden. Jeg interviewede engang en coach, hvis motto var: ’At kende mig er at komme videre’. Netop! Vi er mange, der for længst er videre!

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her