Knap hver tiende ung ønsker i dag ikke at få børn.

Freja Bøgh Lassen: For 8 år siden satte mine veninder og jeg en prik i kalenderen, hvor vi skulle lave børn. Meget har ændret sig siden

Vi i min generation, der ønsker at få børn, skal omstille os, skriver Freja Bøgh Lassen. Foto: Philip Ytournel/POLITIKEN
Vi i min generation, der ønsker at få børn, skal omstille os, skriver Freja Bøgh Lassen. Foto: Philip Ytournel/POLITIKEN
Lyt til artiklen

For mine veninder og mig har det stort set altid været en selvfølge, at vi en dag skulle have børn. Det har vi i hvert fald talt om. Vi satte endda som 18-årige en prik i kalenderen og planlagde, at vi alle skulle blive gravide samtidig, så vi for evigt kunne følges ad.

Prikken, vi satte i kalenderen tilbage i 2016, dukkede pludselig op på vores telefoner her forleden, nemlig ud for 4. august 2023. En dato, der dengang virkede fjern og eventyrlig. Og her står vi så nu. Stadig sammen, men forskellige steder i livet, og ingen af os planlægger lige i øjeblikket at få børn.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her