10. november kom Mette Thiesen fra DF med en udtalelse, som efterfølgende er blevet anklaget for at være racistisk mod taxachauffører med anden etnisk baggrund end dansk. 15.november satte jeg mig ind i en taxa til en chauffør med frygt i øjnene.

Freja Bøgh Lassen: Klokken er lidt over halv et om natten. Jeg sætter mig ind i en taxa, og her møder jeg ham

Kort efter taxaen er sat i gang, spørger han mig ud i bilen »føler du dig utryg lige nu«, skriver Freja Bøgh Lassen i denne klumme. 
 Arkivfoto. Foto: Thomas Borberg
Kort efter taxaen er sat i gang, spørger han mig ud i bilen »føler du dig utryg lige nu«, skriver Freja Bøgh Lassen i denne klumme. Arkivfoto. Foto: Thomas Borberg
Lyt til artiklen

Denne klumme udspringer af en oplevelse, jeg havde forleden med en taxachauffør. Jeg ville gerne lave et interview med chaufføren på baggrund af hans frustrationer over Mette Thiesens (DF) paragraf 20-spørgsmål til transportministeren 10. november, men efter lidt tænketid kom han frem til, at han følte sig for sårbar til at stille op.

I stedet blev vi enige om, at jeg skulle skrive denne klumme om min oplevelse. Og lidt om hans. For det er særligt hans oplevelse, der er vigtig for mig at få beskrevet. Han har derfor læst klummen igennem, inden den gik i trykken.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her