Når jeg er hjemme på besøg fra USA, bliver jeg mere og mere chokeret over det elendige supermarkedsudbud, der præger stjernekokkelandet Danmark.

Mette Mølbak: Det er usselt at handle i discount-Danmark

Prognoserne for det nye år er, at der vil ske en yderligere vækst i discounthandlen, skriver Mette Nølbak.  Foto: Christian Falck Wolff
Prognoserne for det nye år er, at der vil ske en yderligere vækst i discounthandlen, skriver Mette Nølbak.  Foto: Christian Falck Wolff
Lyt til artiklen

Nej, det er løgn«, udbrød jeg, da jeg gik ind ad dørene til SuperBrugsen. Indenfor var de fleste hylder gabende tomme, og de varer, der var tilbage, kunne fås med 70 procent rabat. En kunde havde fyldt vognen med et ordentligt læs rosévin og så fornøjet ud. Ellers var der mest gravkammerstemning i butikken.

»Ja, det er sidste dag i dag. Så lukker Brugsen. Den har kørt med underskud de sidste par år«, fik jeg at vide. Nødtvunget gik jeg over i den store Netto, der ligger ved siden af, og tænkte: Hvad sker der?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her