0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Mathias Christensen
Foto: Mathias Christensen

Turbo-Ross er tilpasset markedet ved avanceret, hemmeligt avlsarbejde i Skotland. Den udmærker sig ved hurtig vækst og stor kødproduktion (arkivfoto).

Drop nu ross 308: Kampagne mod turbokyllinger rykker op i nyt aggressivt gear

Anima indleder i dag en kampagne mod REMA 1000. Kæden mener, at foreningen handler mod bedre vidende.

FOR ABONNENTER

Siden discountkæden Lidl i foråret stoppede salg af fersk kød fra hurtigtvoksende kyllinger og erstattede det med kød fra langsommere voksende racer, er det gået stærkt. Andre kæder og virksomheder er fulgt trop og i et tempo, der betyder bedre velfærd for foreløbig cirka 12 millioner kyllinger om året.

Dyreværnsforeninger som Dyrenes Beskyttelse og Anima har betegnet skiftet fra ross 308 til ranger gold som et historisk fremskridt, fordi det løfter bundniveauet for dyrevelfærd markant mere end andre tiltag i nyere tid. Indtil nu har kontakten mellem erhverv og interesseorganisationerne været præget af samarbejde, men mandag lancerer Anima en offensiv kampagne rettet mod en enkelt, navngiven dagligvarekæde.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce