Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lonni, Magnus og Rasmus var nogle af de håbefulde, der var mødt op foran Magasin du Nord ved midnat, i håb om at få et godt tilbud. Kilde: Politiken / Jakob Kyed Jakobsen

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Her er historien om black friday

Det begyndte så fredeligt, men har udviklet sig til en jagtmark, der kan koste menneskeliv.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Shoppefænomenet black friday er stadig et børnehavebarn i Danmark, men et stort og hurtigtvoksende af slagsen. Omkring 2011-2012 introducerede nogle webshops det amerikanske tiltag herhjemme, i 2013 stemplede flere fysiske butikker ind, og så gik det pludselig stærkt. Forretninger, kæder og storcentre tog ideen til sig, fænomenet blev synligt i gadebilledet og siden også på annoncemarkedet. 2015 betragtes som året, hvor black friday fik sit officielle gennembrud i Danmark. I år forventer 46 procent af Dansk Erhvervs medlemmer black friday at komme med gode tilbud i fysiske butikker.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden