Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lonni, Magnus og Rasmus var nogle af de håbefulde, der var mødt op foran Magasin du Nord ved midnat, i håb om at få et godt tilbud. Kilde: Politiken / Jakob Kyed Jakobsen

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Her er historien om black friday

Det begyndte så fredeligt, men har udviklet sig til en jagtmark, der kan koste menneskeliv.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Shoppefænomenet black friday er stadig et børnehavebarn i Danmark, men et stort og hurtigtvoksende af slagsen. Omkring 2011-2012 introducerede nogle webshops det amerikanske tiltag herhjemme, i 2013 stemplede flere fysiske butikker ind, og så gik det pludselig stærkt. Forretninger, kæder og storcentre tog ideen til sig, fænomenet blev synligt i gadebilledet og siden også på annoncemarkedet. 2015 betragtes som året, hvor black friday fik sit officielle gennembrud i Danmark. I år forventer 46 procent af Dansk Erhvervs medlemmer black friday at komme med gode tilbud i fysiske butikker.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden