0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Vi vil gerne reparere, men ender med at smide ud

77 procent af europæerne siger, at de hellere vil have et defekt apparat repareret end at købe nyt. Men en tur på genbrugspladsen viser, at vi skrotter masser af elektronik, der virker.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Morten Lau-nielsen/Morten Lau-Nielsen
Foto: Morten Lau-nielsen/Morten Lau-Nielsen

Reparationscafeer som Repair Cafe i Skanderborg skyder op i hele landet, og butikker fortæller, at deres kunder i stigende grad vil have deres apparater fikset i stedet for at købe nyt. Men mange forhindringer gør, at reparationerne ender med at blive droppet.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kunderne kommer trillende ind med deres støvsugere i butikken Nalle Støvsuger i Odense. De har hørt, at det måske kan lade sig gøre at få den repareret.

Og det kan det nogle gange, især fordi butikkens ejer, Henning Bager, er typen, der virkelig går op i at få apparater som støvsugere og symaskiner til at leve et ekstra liv.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce