0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nytårstilbud: Følg med i Politiken hele året for kun 2021,- Køb nu

Hidtil ukendt notat udskyder døden for motorvej i anden sals højde gennem København

Bispeengbuen kan holde til 2032, slår vejvæsnet fast. Tid til at finde alternativer, fremhæver borgmester.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Under statsvejen Bispeengbuen gemmer sig en å, som København og Frederiksberg vil have genåbnet i stedet for at hovedrenovere den sekssporede motorvej for en kvart milliard kroner..

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Bilerne kommer til at suse i anden sals højde i endnu nogle år gennem København.

Borgere på Nørrebro og Frederiksberg, som havde håbet på, at den en kilometer lange Bispeengbuen ville blive forvandlet til tunnel, må væbne sig med tålmod.

Vejdirektoratet vurderer nemlig i et hidtil ukendt notat fra januar i år, at Bispeengbuen først skal hovedrenoveres i 2031/32 og ikke som hidtil vurderet i 2022/23, som Politiken er i besiddelse af, og som beskrives i detaljer i Mit Nørrebro.

Miljø- og teknikborgmester Ninna Hedeager Olsen (EL) undrer sig over, at Bispeengbuens længere levetid har ligget gemt i et notat, mens politikerne har diskuteret, om Bispeengbuen skulle rives ned og lægges i en tunnel i stedet.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce