0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Dommer om ny IT-platform: »Du ved aldrig, når du klikker på noget, om systemet går i stå. Og når det går i stå, er man - undskyld udtrykket - fucked«

MinRetssag.dk går ofte ned og har store fejl, siger ansatte i retsvæsnet. »En skandale«, siger advokat. Domstolsstyrelsen erkender problemer.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Brugerne af MinRetssag.dk frygter »snurremusen«, hvor alt går i stå og de ikke aner, om informationerne er gemt eller væk.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er for tidligt at kalde portalen MinRetssag.dk for en ny offentlig IT-skandale. Men seks måneder efter lanceringen er systemet så ustabilt, at dommere og advokater får nervøse trækninger, når man taler om det. Og Domsstolsstyrelsen, der foreløbig har betalt 161 millioner kroner for det usikre sagssystem, kan ikke sige, hvornår problemerne er løst.

Politiken har den seneste uge talt med en lang række brugere af MinRetssag.dk, hvor borgere kan anlægge og behandle civile sager ved domstolene. Byretterne arbejder også i systemet og er generelt set glade for det - når det virker. Desværre går portalen ofte i stå eller bryder sammen, siger dommer og funktionschef Niels Kirketerp under et besøg ved retten i Lyngby.