En læge, der er vendt tilbage fra en humanitær mission i DR Congo, er testet positiv for ebola i Frankrig.
Det oplyser Frankrigs sundhedsministerium onsdag.
Lægen er i isolation, og myndighederne er i gang med at opspore kontakter, lyder det.
Det er det første tilfælde af ebola i Frankrig under det nuværende udbrud.
Ministeriet understreger, at risikoen for den generelle europæiske befolkning er lav.
Også en amerikansk læge har været smittet med ebola.
Amerikaneren ankom den 20. maj til Tyskland fra DR Congo, hvor han havde arbejdet, efter at USA havde bedt Tyskland om hjælp for at mindske rejsetiden og på grund af tysk erfaring med behandling af ebolapatienter.
Efterfølgende oplyste det tyske hospital, at lægen ikke var kritisk syg, og at hans familie var testet negativ for sygdommen.
Efter to ugers indlæggelse blev lægen udskrevet fra hospitalet.
DR Congo, der ligger i det centrale Afrika, bekræftede i maj, at landet er ramt af et nyt ebolaudbrud.
Over 1000 personer er ifølge landets myndigheder bekræftet smittede, herunder er over 250 døde.
Verdenssundhedsorganisationen (WHO) har erklæret udbruddet for en international sundhedskrise.
ritzau




























