Få avisen i weekenden og fuld digital adgang for 199 kr./md. i op til 6 måneder.

Marius Borg Høiby, der er søn af Norges kronprinsesse Mette-Marit, undlader at anke sin varetægtsfængsling.

Marius Borg Høiby accepterer varetægtsfængsling

Foto: Ane Hem/Ritzau Scanpix
Foto: Ane Hem/Ritzau Scanpix
Lyt til artiklen

Marius Borg Høiby, der er søn af den norske kronprinsesse og forleden blev idømt fire års fængsel, forbliver varetægtsfængslet i tre uger indtil videre.

Det fortæller Aftenposten, der har talt med Høibys forsvarer, Petar Sekulic.

»Han kommer ikke til at anke den sidste fængslingskendelse«, lyder det fra advokaten.

Marius Borg Høiby er kendt skyldig i blandt andet to voldtægter, mishandling og flere voldshændelser.

Han hævder, at han er uskyldig og har derfor anket dommen. Han bad samtidig om at blive løsladt på grund af sin mors sundhedstilstand, men anmodningen blev afvist.

Retten vurderede, at der er fare for, at Marius Borg Høiby kontakter et af ofrene i sagen. Derfor er han indtil videre varetægtsfængslet indtil 13. juli.

ritzau

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her