I Venezuela forventer befolkningen ingen hjælp fra regeringen og er derfor selv gået i gang med at grave indeklemte mennesker fri af murbrokkerne efter de to voldsomme jordskælv, der ramte den nordlige del af landet natten til torsdag dansk tid. Det fortæller journalisten Yesman Utera, der også beretter, at indbyggerne i Caracas er både desperate, vrede og indignerede over regeringens passivitet.
»Jeg har gået rundt i Caracas og har stadig ikke set hverken redningshold, militær eller politi i de kvarterer, hvor der er allermest brug for dem. Til gengæld ser jeg masser af almindelige mennesker, som forsøger at hjælpe alt, hvad de kan. De kommer med deres værktøj, og de kommer med det lidt, de har, til folk, der har mistet alt og er nødt til at campere på gaden. Det er meget smukt og positivt at se solidariteten, men folk har jo ikke det udstyr, der skal til for at rydde murbrokkerne og finde dem, der er indeklemt«, siger han.




























