0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Eksperter i elbiler efter Jan Gintbergs nødråb: Her er den væsentligste årsag til, at revolutionen udebliver

Jan Gintberg kører landet rundt, og det er bøvlet. Flere end 230.000 har læst om hans besværligheder og den elektriske revolution, som ingen kan øjne. Det er, fordi bilerne er for dyre, siger eksperterne.

Cyril Zingaro/Ritzau Scanpix
Foto: Cyril Zingaro/Ritzau Scanpix

Den nye elbil Renault Zoe. Pris fra omkring 235.000 kroner og opefter

Klima
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klima
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

For nylig kørte professor i økonomisk psykologi ved Aarhus Universitet John Thøgersen ned til sin bilforhandler i sin elbil, en Renault Zoe, som han havde købt for 160.000 kroner i 2015. Han overvejede at skifte den ud, men hos forhandleren blev to ting klart.​

»Den elbil, vi så på, kostede 250.000 kroner. Det var en glimrende bil. Men vi kunne få præcis den samme bil for omkring 150.000 kroner, hvis vi valgte en benzin- eller en dieselbil«.

Han spurgte, hvor meget forhandleren ville give for den brugte elbil. 45.000 kroner.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts