0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Jebreili Kamran/AP
Foto: Jebreili Kamran/AP

Arabiske stater kræver Al-Jazeera - den kontroversielle ballademager lukket

Saudi-Arabien, Egypten og flere andre arabiske lande kræver en lukning af Al-Jazeera. Det er blot den seneste krise for verdens mest udskældte tv-kanal, der siden fødslen for 20 år siden har udfordret de arabiske diktaturer med hårdtslående og holdningsmættet journalistik.

FOR ABONNENTER

Den 29. januar 1999 var der mørkt i Algeriet. I store dele af landet kunne borgerne hverken tænde for lyset, computeren eller endnu vigtigere: fjernsynet.

En to år gammel tv-station havde nemlig gjort noget kontroversielt, noget, man sjældent havde oplevet før. Nyhedskanalen Al-Jazeera havde inviteret den algeriske opposition i studiet for at tale om landets politiske forhold.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden