Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Nina Chanel Abney, Jack Shainman Gallery
Maleri: Nina Chanel Abney, Jack Shainman Gallery
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Amerikansk kunstner sætter »the power of black joy« på dagsordenen

Inspireret af plakater fra 1960'erne, viser kunstneren Nina Chanel Abney i sin nyeste udstilling 'Safe House' afroamerikanere i hverdagssitutationer. Udstillingen sætter racekonflikter på dagsordenen med glade og farverige billeder, der skal fungere som kontrast til den negative forestilling af afroamerikanere, hun mener findes i amerikanske medier.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Med animationslignende figurer i et karikeret og poppet univers sætter den amerikanske kunstner Nina Chanel Abney på legende vis (igen) racekonflikter på dagsordenen i kunstverdenen.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden