I sin udstilling lader Jeppe Hein de underjordiske rum træde tydeligere frem end set ved nogle af  de tidligere udstillinger. En del af hans  installation består af spejle, der er skåret over variationer af den samme cirkel.
Foto: Jacob Ehrbahn

I sin udstilling lader Jeppe Hein de underjordiske rum træde tydeligere frem end set ved nogle af de tidligere udstillinger. En del af hans installation består af spejle, der er skåret over variationer af den samme cirkel.

Kultur

Under jorden: Jeppe Hein farer vild i en terapeutisk blindgyde

Jeppe Heins projekt i Cisternerne under Søndermarken vil så gerne forbedre mennesket, og i mødet med mørket, lyden af tibetanske syngeskåle og runde spejle skal vi lære at trække vejret igen. Men kunsten som terapi er en blindgyde for alle former for kompleks tænkning.

Kultur
FOR ABONNENTER

Jeg har gået til yoga. I mange år. Trukket vejret gennem næsen, været til stede ’her og nu’ på min yogamåtte, samlet hænderne foran hjertet og med bukket hoved og åbent tredje øje sagt namaste til livet. Jeg datede sågar en af byens bedste yogalærere i en årrække og vil påstå, at de, der bliver yogier, ofte også er dem, som i udgangspunktet er faret mest vild i livet, og for hvem det rolige åndedræt er lidt af en kamp.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce