Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Louise Herrche Serup
Foto: Louise Herrche Serup

Hans Erik tryller vild kultur frem i 'den rådne banan': »Når vi selv får ideen, skal vi bare mumle én gang. Så står 50 mand klar til at hjælpe«

En lang række lokale kræfter knokler løs med kulturen, mens politikere på Kulturmødet Mors debatterer, hvad kulturen skal. Vi er taget ud til ildsjælene for at spørge, hvor den gode kultur kommer fra.

FOR ABONNENTER

Stor skulpturfestival«, havde han da godt nok sagt i telefonen, Hans Erik Nørgaard fra Agger. Stor, international skulpturfestival, arrangeret af den lokale forening Høfde 90. En forening og et navn med forankring i de granitblokke, der udgør stedets bolværk mod en evindeligt brusende brænding vestfra.

Men det kommer alligevel som en overraskelse, at den kunstudstilling er så omfattende. Agger er lille, 400 skulpturer fylder, og det begynder, fra vi drejer ind mod det gamle fiskerleje: granit, jern og plast, figurative og abstrakte skulpturer. En grublende mand med tungt kæbeparti ud for Agger Badehotel, et flagrende fugleskræmsel, der titter op over en klitkant som en spejdende flygtning på vej i land, selvlysende jernplader i redningsstationen, 25 stenskulpturer på rad og række højt på stranden og en transparent bænk på Høfde 90.

Kampagnetilbud: Prøv 3 måneder for 299,-

Få den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden