0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Pink kødblomst og digital mødding: Der er en håndfuld gode værker på Grønningens udstilling. Men er det nok?

Nogle få gode værker gør ingen udstilling alene. Politikens kunstanmelder Mathias Kryger undrer sig igen i år over, hvad det er, kunstnersammenslutningerne vil med deres årligt tilbagevendende præsentationer.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Hans Ole Madsen
Foto: Hans Ole Madsen

Udstillingens bedste værk er uden tvivl Eva Steen Christensen, 'Spheric Pink', her sammen med Troels Wörsels 'Ein nachmittag in Paris'.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det bedste værk på årets udstilling med kunstnersammenslutningen Grønningen er uden tvivl Eva Steen Christensens menneskehøje tekstiludspændte skulptur med titlen ’Spheric Pink’.

Pink er, hvad skulpturen er, og den minder mig som det første om kusse-kostumerne i den amerikanske soul- og funkmusiker Janelle Monáes video til sangen ’Pynk’.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu