0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Leonardo da Vinci eller katten i sækken?: Verdens dyreste maleri kommer ikke på Louvre, fordi eksperter skændes om ægtheden

Købte den saudiarabiske prins katten i sækken, da han brugte 3 milliarder kroner på et maleri, der skulle være malet af Leonardo da Vinci? Måske.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Handout ./Ritzau Scanpix
Foto: Handout ./Ritzau Scanpix

'Salvator Mundi' skulle være et af de mindre end 20 malerier af Leonardo da Vinci, som man kender til, der stadig eksisterer.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

3 milliarder kroner betalte den saudiarabiske prins Mohammed bin Salman for maleriet ’Salvator Mundi’ i 2017, og dermed blev det verdens dyreste.

Men måske er det slet ikke Leonardo da Vinci, der har malet det dyre kunstværk, som man ellers har troet, skriver The Guardian.

Det værdifulde værk forestiller Jesus Kristus, der med højre hånd er ved at foretage en velsignelse, og den saudiarabiske prins havde indvilliget i at udlåne det til Louvre i Paris, så det kunne udstilles i det kommende efterår i forbindelse med 500-året for da Vincis død.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce